Het creëren van horizontale en verticale verbinding in je organisatie.
De kern van de trainingen Verbindende Communicatie is om open en empathisch te kunnen luisteren en communiceren. Niet alleen naar en met een naaste collega, maar ook binnen een team, andere afdelingen en natuurlijk tijdens gesprekken met klanten. Is verbindend communiceren verweven binnen uw organisatie dan zorgt dat voor harmonie, succesvolle teams, respect van de klant en groei van productiviteit.
Bij de trainingen gebruiken wij de kennis van de grondlegger van geweldloze communicatie, Marshall Rosenberg. Zijn uitgangspunt, verdeeld in 4 stappen, is het brengen van een positieve verandering in hoe je met anderen omgaat, door je eigen gevoelens en behoeften helder te maken. Daarnaast gebruiken we, passend en aanvullend bij alle trainingen, het Verbindende Communicatie spel.
Online verbindend communiceren is vaak nog lastiger dan face-to-face. Door veel te oefenen en een afwisselend aanbod van leerstof, beklijven aangeleerde technieken langer. De E-learning Verbindend Communiceren complementeert de webinars/ live-trainingen Verbindende Communicatie. Door voorafgaand en tussendoor een E-learning te volgen, krijgen deelnemers een goede basis en blijven ze betrokken bij het vervolg van het programma.
Deelnemers gaan zelf online aan de slag met Verbindend Uiten & Luisteren. Door video’s met heldere uitleg, realistische scènes en oefeningen leren ze eerst de 4 basisstappen en verdiepen zich vervolgens verder in de stof. Door het gecombineerde aanbod van de E-learnings, de collectieve trainingen en het spel Verbindend Communiceren worden ze, ook online, een nog betere (business)partner.
Tijdsduur
De duur van de trainingen variëren van 1 tot meerdere dagdelen en kunnen los of in combinatie worden gegeven. Net wat uw organisatie nodig heeft.