De vrijheid om zijn eigen carrière te plannen is voor Kevin altijd al erg belangrijk. Eind 2019 stond hij vanuit deze wens op het punt om als ZZP’er te starten na een aantal jaren in vaste dienst binnen de Rijksoverheid. Op het moment dat een interim opdracht voor 2020 al bijna rond was en hij zijn dienstverband binnen het Rijk al opgezegd had, kwam Vanberkel Professionals in beeld. De organisatie bood hem de kans om als Interim professional in verschillende omgevingen ervaring op te doen en nog beter te ontdekken wat hij zelf echt leuk vindt. Na twee korte gesprekken en een duidelijk beeld bij de ambitie die geschetst werd, koos hij vol overtuiging voor een rol als Interim professional binnen een snelgroeiende organisatie.
Vrijheid
Door de turbulente start in de eerste maanden van de Coronapandemie kwam Kevin er al snel achter dat hij de juiste keuze had gemaakt om zich te verbinden aan Vanberkel Professionals. Ondanks de onzekerheden in de markt bleven ze vertrouwen houden in zijn CV en bleven ze in gesprek over een opdracht die echt bij hem past. Al snel volgde een gunning op een mooie opdracht en tot de dag van vandaag voelt Kevin ruimte om zelf keuzes te maken in de opdrachten die hij mag uitvoeren. Uiteraard bestaat deze vrijheid bij een gezonde wisselwerking waarbij hij ook zelf continue in contact staat met zijn netwerk en potentiële eigen opdrachten aandraagt.
Work/life balance
Binnen zijn rol als Interim professionals voelt hij ook de ruimte om als vader van drie kinderen thuis te zijn wanneer dat nodig is. Uiteraard is het altijd in overleg met de opdrachtgever, maar thuiswerken en het zelf indelen van je werktijden is eerder regel dan uitzondering. Af en toe ’s avonds de laptop nog even openklappen, om overdag waar nodig aandacht te hebben voor zijn kinderen is een luxe die Kevin erg waardeert. Deze ruimte helpt hem om een gezonde balans te behouden tussen werk en privé en hiermee haalt hij uiteindelijk het beste uit twee werelden!
Ruimte om te groeien
Een voordeel van het werken bij Vanberkel is de stimulans vanuit de organisatie om jezelf op je eigen manier en tempo verder te ontwikkelen. Allereerst door het organiseren van interne trainingen door en voor eigen collega’s op actuele onderwerpen. Daarnaast geeft de organisatie je de ruimte om elke studie te kunnen volgen die aansluit bij je carrièreplanning. Ook wordt gezamenlijk gekeken naar je talenten en hoe het potentieel dat in eenieder schuilt optimaal benut kan worden.
Verder helpt de diversiteit aan opdrachten die beschikbaar zijn hem ook om te groeien. In de laatste drie en half jaar is Kevin werkzaam geweest in rollen als business controller, projectleider, data-analist en heeft hij een waarderingsonderzoek uitgevoerd. Deze uiteenlopende ervaringen had hij binnen een regulier dienstverband minder snel gekregen en hierdoor weet hij nu nog beter wat hij leuk vindt, waar zijn talenten liggen en welke kant hij op wil de komende jaren.
Verbinding met de eigen organisatie
Het werken als Interim professional betekent ook dat je het grootste deel van je tijd bezig bent met het werk voor de opdrachtgever waarbij je niet dagelijks verbonden bent met Vanberkel. Vooraf aan een nieuwe opdracht is niet altijd duidelijk wat het werk precies gaat inhouden en kunnen verwachtingen afwijken, dan is het een groot voordeel dat er een organisatie achter je staat en meedenkt hoe hier het beste invulling aan te geven.
Een andere manier van verbinding komt voort uit de gezamenlijke activiteiten die periodiek plaatsvinden, hierbij wordt op een vrijblijvende manier gewerkt aan de onderlinge binding tussen alle collega’s, vaak onder het genot van een hapje en drankje. Tevens is Kevin dit jaar gevraagd om, samen met een aantal collega’s, vanuit hun ervaringen een bijdrage te leveren aan de resultaten van het jaarlijkse MTO.
Door op verschillende manieren in contact te staan met de organisatie, voelt Kevin zich als Interim professionals nog altijd verbonden en een belangrijk onderdeel van Vanberkel Professionals.
Wil jij ook als Interim professional werken voor de publieke sector in een organisatie waarin sociale betrokkenheid en ontwikkeling centraal staan? Neem dan contact op met onze Corporate Recruiters Désirée van der Kruk (06 22 91 15 09 / d.vanderkruk@vbprofs.nl) en Ilse Stokman (06 29 48 22 24 / i.stokman@vbprofs.nl).
Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.